Skip to main content

Az ügyfél – De Rossi Consulting

A De Rossi Consulting piacra lépése. A De Rossi Consulting egy olasz-magyar kétgenerációs családi vállalkozásból indult, szakmai története 20 évre nyúlik vissza az egyik alapító munkássága nyomán. A cég 2023 tavaszán kereste fel a Lagom Marketing Stratégia Kft-t, hogy dinamikusan bővülő, többnyire nemzetközi jelenléttel bíró ügyfélköréhez illő, további ügyfelek szerzését elősegítő egységes digitális megjelenést, márkát alakítson ki. A De Rossi Consulting márka szakmai fókusza a már jól bevált, működő könyvvizsgálói ágra, valamint a portfólióban újdonságként megjelenő cégértékelési lábra fókuszál. A cég angol, német és olasz nyelven is képes ügyfeleket fogadni, ügyfelei közt számos nemzetközi cég található, és ezt a vonalat a jövőben is tartani szeretné. Az arculatot, tartalmat is ehhez mérten alakítottuk ki.

CÉL: 2023 végéig egységes márkaarculat és online jelenlét kialakítása, első körös hirdetési stratégia elkezdése.

Ez alapján a 2023-as év fő feladata a stabilitás megalapozása volt egy erős, landing oldalként is használható weboldallal, év végén pedig a hirdetési stratégia első körének indítása.

A Lagom Marketing Stratégia Kft. feladatai

Stratégia scope: A De Rossi Consulting stratégiájának jelentős része az új alapok, új márkaarculat lefektetésére koncentrált, másik része pedig a magyar piacot mérte fel a két szolgáltatás – könyvvizsgálat és üzletértékelés (cégértékelés) – szempontjából. 

Stratégia időkeret: A marketingstratégiában lefektetett timeline 2024 elejéig szólt – a megvalósítás számára a weboldal nulláról történő dizájnját, ehhez fotózást, két nyelven szövegezését, fejlesztését, valamint az új oldalra az első Google PPC kampányok elindítását tűzte ki célul. A megvalósítás minden elemét a Lagom Marketing Stratégia Kft. partneri hálózata hajtotta végre, a Lagom pedig projektmenedzsmenttel fogta össze a munkálatokat.

Stratégia jellege (a fent leírtakból következik): piacralépés (új márka, új arculat kialakítása).

A piacra lépés stratégiája – Hogyan állt össze?

Projekt kickoff: Kickoff beszélgetés — mint mindig, itt is fontos volt a projektet befolyásoló minden kérdés tisztázása, a De Rossi Consulting rövid- és középtávú céljainak megismerése, üzleti működésük sajátosságainak, kiemelt értékeinek felderítése. A projekt jellegéből fakadóan szintén fontos volt a tulajdonosok személyiségét megismerni, hiszen a weboldal hűen kell, hogy tükrözze mindkettőjüket, fontos, hogy azonosulni tudjanak az oldal hangulatával és a tartalmak stílusával egyaránt.

Versenytárskutatás: Egy cég erősségei részben a cég tevékenységi köréből, a tulajdonosok szakmai preferenciáiból és az általános munkamorálból rajzolódik ki, másrészt viszont egy új márka piacralépése előtt érdemes egy pillantást vetni a versenytársakra is, hogy a márkapozicionálás, az arculat és az üzenetek biztosan emlékezetesek legyenek, elkülönüljenek a piac többi szereplőjétől.

Piac megismerése: A De Rossi Consulting esetében saját adatok még nem álltak a rendelkezésre, így belső auditra nem került sor. A piac állapotát viszont külső adatgyűjtéssel vizsgáltuk és értelmeztük. Itt detektáltuk, hogy a könyvvizsgálói és az üzletértékelési ág – noha a célcsoport adott esetben lehet ugyanaz is – más marketing megközelítést igényel, hiszen más-más „élethelyzetekre”, problémákra adnak megoldást. Megvizsgáltuk, hogy – például a weboldal felépítésében, tartalmi struktúrájában – a két szolgáltatás hol fonódjon össze, és hol váljon szét.

Szintetizálás és stratégiai döntési pontok feltárása: A kutatás alapján kialakultak a fő irányok és döntési pontok, megszületett egy arculati javaslati csomag (a dizájn erre épült).

A megoldás lépései

A weboldal dizájnjának és tartalmi struktúrájának kialakítása, a stratégia figyelembe vételével.

Miért fontos? A weboldal tartalma, megjelenése adja a digitális jelenlét origóját, így fontos, hogy minden, ami ott található – a kinézettől a szóhasználatig – összhangban legyen a piaci követelményekkel, az üzleti célokkal, a felhasználók digitális viselkedésével (UX) és információszükségletével, valamint a döntéshozók személyiségével, preferenciáival is.

Google PPC kampányok indítása a stratégia alapján.

Miért fontos? A stratégia és az üzleti célok figyelembevételével felhúzott PPC kampányok indulnak 2023 év végén, amelyek elsősorban a De Rossi Consulting új, üzletértékelési ágát hivatottak megismertetni a releváns leadekkel.

Eredmények

A stratégia alapján a magyar és angol nyelvű oldal elkészült, a PPC kampányok pedig az év végén indulnak. A De Rossi Consulting új márkával, jól átgondolt, stabil és emlékezetes arculattal tudja megszólítani régi és új ügyfélkörét.

Filter

A marketingstratégia felépítése — A kutatás után

"Kell a marketingstratégia" — mondja egyre több online marketinggel foglalkozó szakember. Egyre több in-house marketingcsapat,…

Piac és erőforrások kiaknázása – Magánegészségügy marketing

Az ügyfél – Medilum Egészségközpont A Medilum Kft. egy több éve működő debreceni magánegészségügyi szolgáltató.…

Rendszerezett marketing – SaaS marketing és kommunikáció

Az ügyfél – Fluenta Europe Kft. A Fluenta több mint 20 éves üzleti háttérrel 2022-ben…
NIKI
Kormos Nikolett

Kormos Nikolett

"Az adatvezérelt marketing a kvantitatív-kvalitatív skála egyik végpontja, a másik végpont az empátia és az intuíció. Nekem a legizgalmasabb, hogy az egyedi esetekben milyen arányban és hogyan kell ezeket vegyíteni ahhoz, hogy effektív, akár game changer megoldást kapjunk."

LinkedInen is megtalálsz:

ZSUZSI
Schillinger Zsuzsanna

Schillinger Zsuzsi

"Mit jelent nekem a stratégiaalkotás? Azt, amikor a nagy egységet apró részeire bontom, majd a részek elemzése után rájövök, hogyan lehet őket ismét egy nagy egésszé alakítani, amely viszont immár a kiinduló pontnál jóval hatékonyabb lesz. Hiszek abban, hogy a siker a részletekben rejlik ."

LinkedInen is megtalálsz:

Vedd fel velünk a kapcsolatot a form kitöltésével, a niki@lagomstrategia.hu, a zsuzsi@lagomstrategia.hu címek valamelyikén, vagy LinkedInen keresztül!