Skip to main content

Az ügyfél – Fluenta Europe Kft.

A Fluenta több mint 20 éves üzleti háttérrel 2022-ben komoly változásokon ment keresztül: új brandnév, új weboldal, új piacok és célok, új marketing rendszer. A korábbi tevékenységnek köszönhetően fontos erőforrást jelentettek a meglévő ügyfelek, és az addigi marketingtevékenységből felhalmozott adatok. 2023-ban a fő cél az volt, hogy a Fluenta számára skálázható SaaS marketing csatornát építsünk fel, ahol az ügyfelek bankkártyás fizetéssel, csak online lépéseken keresztül elő tudnak fizetni a szolgáltatásra.

A projekt megkezdésekor a Fluenta Europe Kft. többszáz aktív ügyféllel rendelkezett, valamint tekintélyes mennyiségű adattal a döntéshozókról, végfelhasználókról, sales koncepcióról, piacról.

A legfőbb kihívásnak a tartalmak létrehozását, valamint a mérési struktúra hiányát érezték.

A Lagom Marketing Stratégia Kft. feladatai

Stratégia scope: A magyar piacon kialakítani a mérhető, skálázható digitális marketingrendszert.

Stratégia büdzsé: Modulárisan kell kialakítani a stratégiát, hogy lépésről lépésre tudjunk építkezni, és hamar legyen mérhető eredménye a módosításoknak. 

Stratégia időkeret: A következő 1 évre tervezünk, figyelembe véve a hosszútávú fenntarthatóságot.

Stratégia jellege (a fent leírtakból következik): piackiaknázás

A cél, hogy a piackutatás és a belső auditokból kinyert, rendszerezett információ segítségével relatív biztonsággal tudjunk elindulni a SaaS értékesítését célzó marketingtevékenység és kommunikáció területén. A stratégia magabiztossági pontokkal dolgozik, amelyek egymásra épülnek: a stratégia gyakorlati validálását a legbiztosabban tudható, leggyorsabb megtérülést ígérő pontokkal javasolt kezdeni, amelyekre később épülnek rá az adatok alapján kevésbé nagy magabiztossággal megmondható irányok.

Ha tehát a magabiztossági pontokat egy 1-10 skálán képzeljük el, akkor a költséghatékonyság szempontjából fontos, hogy mindig a 10-hez legközelebb eső pontokkal kezdődjön a megvalósítás, amelyekre később lépésenként húzzuk rá a többi marketingtevékenységet. Így biztosan nem történik pocsékolás.

Ahhoz, hogy az irányok validációja megtörténhessen, nagyon fontos volt a marketingrendszer mérési pontjainak preciz meghatározása, valamint hogy az egyes mérési pontokon mi számít elégséges adatnak – ahonnan vagy a skálázás, vagy az iránymódosítás veszi kezdetét. 

A megoldás lépései

Adatrendszerezés és audit: feldolgoztuk a Fluenta Europe Kft. korábbi marketingtevékenységből és sales tapasztalatokból rendelkezésére álló jelentős mennyiségű adatot, majd ezeket rendszerezve, a marketingstratégia szempontjából releváns információvá alakítottuk. Ehhez a fázishoz tartozott a weboldal auditja is.

Továbbfejlesztési javaslatok: az audit eredményei alapján már látszódtak olyan területek, amelyeket eredményesebben is ki lehetett aknázni akár meglévő, akár a jövőbeli ügyfélkommunikációban.

Piaci elemzések: elemzéseket készítettünk a döntéshozók és „kapuemberek” lehetséges viselkedésekről, kulcsszó-csoportokról, felhasználói keresésekről a magyar piacon, valamint a legfőbb versenytársak tevékenységéről és eredményeiről (legfőbb segítőnk ezekben az esetekben a Semrush software, de a Google Trends, a Statista, a Mordor Intelligence és egyéb iparági elemzéseket elérhetővé tevő cégek adatbázisai is fontosak, habár utóbbiak inkább a nemzetközi piacokon).

Kommunikáció: a piaci elemzések alapján javaslatokat tettünk a kommunikáció tartalmára és szóhasználatra.

Weboldal és digitális hirdetési stratégia: A piaci elemzések, a belső audit és a célok egybefésülése után pontokba szedtük a weboldal felépítésére és a digitális hirdetési stratégiára irányuló legfontosabb támaszokat, tesztelési pontokat.

Implementáció: timeline, tesztelési pontok pontos meghatározása, a tesztek egyes szakaszaihoz (pl. hirdetési stratégia, weboldal kommunikáció mérése) kapcsolódó legfontosabb KPI-ok meghatározása.

Eredmények

A Fluenta Europe Kft. sikeresen bevezette a Lagom Marketing Stratégia Kft. minden javaslatát (belsős marketingcsapata segítségével), amely pozitív eredményeket hozott a magyar piacon.

A pozitív eredmények és együttműködés alapján a Fluenta Europe Kft. újból megkereste a Lagom Marketing Stratégia Kft.-t, hogy segítsenek a külföldi piacokra lépésben.

A külföldi piacokra lépés előkészületei alatt a vállalkozás szorosan együttműködött a Lagom Marketing Stratégia Kft.-vel, hogy a kibővített piaci jelenlét is sikeres legyen.

Filter

A marketingstratégia felépítése — A kutatás után

"Kell a marketingstratégia" — mondja egyre több online marketinggel foglalkozó szakember. Egyre több in-house marketingcsapat,…

Piac és erőforrások kiaknázása – Magánegészségügy marketing

Az ügyfél – Medilum Egészségközpont A Medilum Kft. egy több éve működő debreceni magánegészségügyi szolgáltató.…

Rendszerezett marketing – SaaS marketing és kommunikáció

Az ügyfél – Fluenta Europe Kft. A Fluenta több mint 20 éves üzleti háttérrel 2022-ben…
NIKI
Kormos Nikolett

Kormos Nikolett

"Az adatvezérelt marketing a kvantitatív-kvalitatív skála egyik végpontja, a másik végpont az empátia és az intuíció. Nekem a legizgalmasabb, hogy az egyedi esetekben milyen arányban és hogyan kell ezeket vegyíteni ahhoz, hogy effektív, akár game changer megoldást kapjunk."

LinkedInen is megtalálsz:

ZSUZSI
Schillinger Zsuzsanna

Schillinger Zsuzsi

"Mit jelent nekem a stratégiaalkotás? Azt, amikor a nagy egységet apró részeire bontom, majd a részek elemzése után rájövök, hogyan lehet őket ismét egy nagy egésszé alakítani, amely viszont immár a kiinduló pontnál jóval hatékonyabb lesz. Hiszek abban, hogy a siker a részletekben rejlik ."

LinkedInen is megtalálsz:

Vedd fel velünk a kapcsolatot a form kitöltésével, a niki@lagomstrategia.hu, a zsuzsi@lagomstrategia.hu címek valamelyikén, vagy LinkedInen keresztül!