Az ügyfél – Medilum Egészségközpont
A Medilum Kft. egy több éve működő debreceni magánegészségügyi szolgáltató. Szolgáltatási palettájukon a stratégiaalkotás folyamatakor tizenegy különféle szakrendelés, laborvizsgálatok és lézeresztétikai kezelések érhetőek el. A folyamat megkezdésekor is folyt digitálismarketing-tevékenység, amit azonban a kivitelező Webrandz marketingügynökség és a Medilum Kft. is szeretett volna a célokra fókuszálva átláthatóbbá tenni, egyértelműen mederbe terelni.
CÉL: A céloknak legmegfelelőbben optimalizált, stabil, fókuszált marketingrendszer kidolgozása.
Fontos volt, hogy a Medilum mint a problémamegoldásban jeleskedő szolgáltató erősségeit megmutassuk a megfelelő platformokon (weboldal, hirdetések szövegezése, blog), a versenytársakhoz képest kialakuljon egy egyedi, speciális pozíció –legyen érezhető a jó minőségű felszereltség, a korrekt árazás, az odafigyelő, gondos ellátás és az átlátható páciensút.
A Lagom Marketing Stratégia Kft. feladatai
Stratégia scope:
Egy ilyen esetben fontos vizsgálni a szolgáltatócég egészét, de szintén fontos az elérhető szolgáltatásokat egyesével átgondolni, különféle szempontok (pl. SEO, szakorvos ismertsége, foglaltság-üzleti célok, célcsoport stb.) szerint szegmentálni. Szintén fontos volt megvizsgálni az elmúlt években dinamikusan változó magyar/Debrecen és környéki magánegészségügyi szektor körül kialakult „vásárlói” szokásokat/viselkedéseket, és beazonosítani azokat, amelyek várhatóan trendszerűen velünk maradnak a következő időszakban is. Ezek fényében megvizsgálni a jelenlegi marketingműködést és kommunikációt.
Stratégia büdzsé: A cél a jelenlegi büdzsé effektívebb, cél-fókuszúbb elköltése.
Stratégia időkeret: A következő 1 évre terveztünk, figyelembe véve a hosszútávú fenntarthatóságot.
Stratégia jellege: a piac és az erőforrások kiaknázása.
A stratégia – Hogyan állt össze?
Projekt kickoff: Kickoff beszélgetés/találkozó — fontos, a projektet befolyásoló minden kérdés tisztázása, illetve a Medilum működésének, szolgáltatásainak, terveinek, technológiáinak megismerése.
Miért fontos? Hogy a stratégiai irányok biztosan igazodjanak a céges lehetőségekhez, adottságokhoz, erőforrásokhoz, erősségekhez és preferenciákhoz.
Versenytárskutatás: Áttekintés a legfontosabb versenytársakról: hol vannak jelen digitálisan, milyen kommunikációt folytatnak, milyen hirdetéseket futtatnak, mi látszik a marketingműködésükből és a weboldalaik adataiból.
Miért fontos? Áttekintés a piaci tisztánlátás érdekében, hogy fel tudjuk mérni a verseny kontextusát, tudjunk képet alkotni a piac egészéről.
Piac megismerése: Minden olyan adat begyűjtése külső forrásokból (piackutató-szoftverek, social listening, tanulmányok, felmérések, Google Trends), amit a célcsoport jelenlegi „viselkedéséről” tudhatunk és ami a Medilum céljainak szempontjából fontos (magánegészségügyi trendek, célcsoport viselkedésének elemzése, belépési pontjainak azonosítása, mintázatszerű problémáik feltárása).
Miért fontos? Megismerjük a célcsoport legjellemzőbb problémáit, és hogy van-e ezek között olyan, amelyekre a Medilum szolgáltatásai, vagy intézményi jellegzetességei rá tudnak csatlakozni megoldásként. Az eredményes marketingműködés szempontjából kulcsfontosságú, hogy megtaláljuk a kommunikációs kapcsolódási pontokat, jól ismerjük a csoportokat, a problémáikat és az általános kontextust, trendeket.
Medilum Egészségközpont felületeinek auditálása: Minden eddigi, a marketinget és a célcsoport elérését, illetve a feléjük való kommunikációt befolyásoló tevékenység és mindezek együtthatásának elemzése (Google Ads, Facebook, weboldal, landing oldal).
Miért fontos? Egyben látjuk a Medilum mint brand és az egyes marketingkommunikációs gyakorlatok összképét, esetleges anomáliákat, erősségeket, fejlesztési pontokat.
Az összegyűlt információból kirajzolódtak a magabiztossági szintek, prioritások, fő kommunikációs, hirdetési, illetve márkairányok.
A megoldás lépései
Az célcsoport ügyfél-útvonalának egymáshoz kapcsolása, felmerülő kérdések/problémák és az ezekre adandó válaszok beazonosítása, marketingrendszerbe illesztése.
Miért fontos? Minden szolgáltatás a maga helyére kerül, ekként kezeljük a marketingben és a kommunikációban (költséghatékonyabb, stabilabb rendszer).
Tartalommarketing és SEO javaslatok – fontos, hogy az érdeklődők jó minőségű, átlátható információt kapjanak közvetlenül a szolgáltatótól, mégpedig olyan stílusban, amely tükrözi a stratégiában lefektetett szolgáltatói márkát. Továbbá fontos az is, hogy a megfelelő kulcsszavak, problémakörök megjelenése egymást erősítve a weboldalon egyre masszívabb organikus forgalmat eredményezzen az oldalon, mint közép- és hosszútávú brandépítési stratégia (ezen a területen a kivitelező ügynökség már szép eredményeket ért el, számos fontos kulcsszóra előkelő helyen jelent meg a Medilum a Google találati listájában).
Üzenetek használata a páciensútvonal során – milyen formában, milyen csoportosításban és milyen sorrendben történjen.
Miért fontos? Az emberek a különféle kontextusokban és okokból keresnek egészségügyi szolgáltatót. Vannak, akik leletet szeretnének értelmezni, vannak, akik konkrét vizsgálatra jelentkeznének be, vannak, akik rendszeres éves, féléves szűrések iránt érdeklődnek. Ők más-más tartalmat és megközelítést igényelnek, erre a marketingnek reagálnia kell a megfelelő helyen és a páciens útjának megfelelő pontján.
Eredmények
A megvalósítás jelenleg folyik, így konkrét eredményekről egyelőre nem tudunk beszámolni.