Skip to main content

Az ügyfél – Medilum Egészségközpont

A Medilum Kft. egy több éve működő debreceni magánegészségügyi szolgáltató. Szolgáltatási palettájukon a stratégiaalkotás folyamatakor tizenegy különféle szakrendelés, laborvizsgálatok és lézeresztétikai kezelések érhetőek el. A folyamat megkezdésekor is folyt digitálismarketing-tevékenység, amit azonban a kivitelező Webrandz marketingügynökség és a Medilum Kft. is szeretett volna a célokra fókuszálva átláthatóbbá tenni, egyértelműen mederbe terelni. 

CÉL: A céloknak legmegfelelőbben optimalizált, stabil, fókuszált marketingrendszer kidolgozása.

Fontos volt, hogy a Medilum mint a problémamegoldásban jeleskedő szolgáltató erősségeit megmutassuk a megfelelő platformokon (weboldal, hirdetések szövegezése, blog), a versenytársakhoz képest kialakuljon egy egyedi, speciális pozíció –legyen érezhető a jó minőségű felszereltség, a korrekt árazás, az odafigyelő, gondos ellátás és az átlátható páciensút.

A Lagom Marketing Stratégia Kft. feladatai

Stratégia scope:

Egy ilyen esetben fontos vizsgálni a szolgáltatócég egészét, de szintén fontos az elérhető szolgáltatásokat egyesével átgondolni, különféle szempontok (pl. SEO, szakorvos ismertsége, foglaltság-üzleti célok, célcsoport stb.) szerint szegmentálni. Szintén fontos volt megvizsgálni az elmúlt években dinamikusan változó magyar/Debrecen és környéki magánegészségügyi szektor körül kialakult „vásárlói” szokásokat/viselkedéseket, és beazonosítani azokat, amelyek várhatóan trendszerűen velünk maradnak a következő időszakban is. Ezek fényében megvizsgálni a jelenlegi marketingműködést és kommunikációt.

Stratégia büdzsé: A cél a jelenlegi büdzsé effektívebb, cél-fókuszúbb elköltése.

Stratégia időkeret: A következő 1 évre terveztünk, figyelembe véve a hosszútávú fenntarthatóságot.

Stratégia jellege: a piac és az erőforrások kiaknázása.

A stratégia – Hogyan állt össze?

Projekt kickoff: Kickoff beszélgetés/találkozó — fontos, a projektet befolyásoló minden kérdés tisztázása, illetve a Medilum működésének, szolgáltatásainak, terveinek, technológiáinak megismerése.

Miért fontos? Hogy a stratégiai irányok biztosan igazodjanak a céges lehetőségekhez, adottságokhoz, erőforrásokhoz, erősségekhez és preferenciákhoz.

Versenytárskutatás: Áttekintés a legfontosabb versenytársakról: hol vannak jelen digitálisan, milyen kommunikációt folytatnak, milyen hirdetéseket futtatnak, mi látszik a marketingműködésükből és a weboldalaik adataiból.

Miért fontos? Áttekintés a piaci tisztánlátás érdekében, hogy fel tudjuk mérni a verseny kontextusát, tudjunk képet alkotni a piac egészéről.

Piac megismerése: Minden olyan adat begyűjtése külső forrásokból (piackutató-szoftverek, social listening, tanulmányok, felmérések, Google Trends), amit a célcsoport jelenlegi „viselkedéséről” tudhatunk és ami a Medilum céljainak szempontjából fontos (magánegészségügyi trendek, célcsoport viselkedésének elemzése, belépési pontjainak azonosítása, mintázatszerű problémáik feltárása).

Miért fontos? Megismerjük a célcsoport legjellemzőbb problémáit, és hogy van-e ezek között olyan, amelyekre a Medilum szolgáltatásai, vagy intézményi jellegzetességei rá tudnak csatlakozni megoldásként. Az eredményes marketingműködés szempontjából kulcsfontosságú, hogy megtaláljuk a kommunikációs kapcsolódási pontokat, jól ismerjük a csoportokat, a problémáikat és az általános kontextust, trendeket.

Medilum Egészségközpont felületeinek auditálása: Minden eddigi, a marketinget és a célcsoport elérését, illetve a feléjük való kommunikációt befolyásoló tevékenység és mindezek együtthatásának elemzése (Google Ads, Facebook, weboldal, landing oldal).

Miért fontos? Egyben látjuk a Medilum mint brand és az egyes marketingkommunikációs gyakorlatok összképét, esetleges anomáliákat, erősségeket, fejlesztési pontokat.

Az összegyűlt információból kirajzolódtak a magabiztossági szintek, prioritások, fő kommunikációs, hirdetési, illetve márkairányok.

A megoldás lépései

Az célcsoport ügyfél-útvonalának egymáshoz kapcsolása, felmerülő kérdések/problémák és az ezekre adandó válaszok beazonosítása, marketingrendszerbe illesztése.

Miért fontos? Minden szolgáltatás a maga helyére kerül, ekként kezeljük a marketingben és a kommunikációban (költséghatékonyabb, stabilabb rendszer).

Tartalommarketing és SEO javaslatok – fontos, hogy az érdeklődők jó minőségű, átlátható információt kapjanak közvetlenül a szolgáltatótól, mégpedig olyan stílusban, amely tükrözi a stratégiában lefektetett szolgáltatói márkát. Továbbá fontos az is, hogy a megfelelő kulcsszavak, problémakörök megjelenése egymást erősítve a weboldalon egyre masszívabb organikus forgalmat eredményezzen az oldalon, mint közép- és hosszútávú brandépítési stratégia (ezen a területen a kivitelező ügynökség már szép eredményeket ért el, számos fontos kulcsszóra előkelő helyen jelent meg a Medilum a Google találati listájában).

Üzenetek használata a páciensútvonal során – milyen formában, milyen csoportosításban és milyen sorrendben történjen.

Miért fontos? Az emberek a különféle kontextusokban és okokból keresnek egészségügyi szolgáltatót. Vannak, akik leletet szeretnének értelmezni, vannak, akik konkrét vizsgálatra jelentkeznének be, vannak, akik rendszeres éves, féléves szűrések iránt érdeklődnek. Ők más-más tartalmat és megközelítést igényelnek, erre a marketingnek reagálnia kell a megfelelő helyen és a páciens útjának megfelelő pontján.

Eredmények

A megvalósítás jelenleg folyik, így konkrét eredményekről egyelőre
 nem tudunk beszámolni.

Filter

A marketingstratégia felépítése — A kutatás után

"Kell a marketingstratégia" — mondja egyre több online marketinggel foglalkozó szakember. Egyre több in-house marketingcsapat,…

Piac és erőforrások kiaknázása – Magánegészségügy marketing

Az ügyfél – Medilum Egészségközpont A Medilum Kft. egy több éve működő debreceni magánegészségügyi szolgáltató.…

Rendszerezett marketing – SaaS marketing és kommunikáció

Az ügyfél – Fluenta Europe Kft. A Fluenta több mint 20 éves üzleti háttérrel 2022-ben…
NIKI
Kormos Nikolett

Kormos Nikolett

"Az adatvezérelt marketing a kvantitatív-kvalitatív skála egyik végpontja, a másik végpont az empátia és az intuíció. Nekem a legizgalmasabb, hogy az egyedi esetekben milyen arányban és hogyan kell ezeket vegyíteni ahhoz, hogy effektív, akár game changer megoldást kapjunk."

LinkedInen is megtalálsz:

ZSUZSI
Schillinger Zsuzsanna

Schillinger Zsuzsi

"Mit jelent nekem a stratégiaalkotás? Azt, amikor a nagy egységet apró részeire bontom, majd a részek elemzése után rájövök, hogyan lehet őket ismét egy nagy egésszé alakítani, amely viszont immár a kiinduló pontnál jóval hatékonyabb lesz. Hiszek abban, hogy a siker a részletekben rejlik ."

LinkedInen is megtalálsz:

Vedd fel velünk a kapcsolatot a form kitöltésével, a niki@lagomstrategia.hu, a zsuzsi@lagomstrategia.hu címek valamelyikén, vagy LinkedInen keresztül!